Nu nog Yekaterinenburg, straks trein, Baikalmeer en Mongolia

16 september 2013 - Yekaterinburg, Rusland

Hey hallo!

Nu nog in Yekaterinenburg, maar over ongeveer 4 uurtjes de trein weer in voor de langste zit van de treinreis! 60 uur in een keer!

even de treinrittijden op een rijtje:

Moskou - Perm: 24 uur

Perm - Yekaterinenburg 6 uur

Yekaterinenburg - Irkutsk 60 uur

Írkutsk - Ulaanbataar 25 uur

Ulaanbataar - Datong 24 uur

Datong - Beijing 6 uur

Dat geschreven te hebben gaan we nu weer over op vandaag:

Dag 9:

Vandaag lekker uitgeslapen, aangezien de volgende 3 nachten minder lekker zullen zijn. Hoeveelheid eten gehaald waarmee je hier, als je zuinig doet, een week kan overleven in de Ural, want ja, je zit/ligt maar en doet verder niks dan thee drinken bij het leven, en eten/lezen/ naar buiten kijken. Straks door de taiga en de steppe van Siberië. Maar anyway, na het uitslapen een stevig ontbijt gehad bij Paul's bakery, klinkt niet erg Russisch hoor ik jullie denken. Dat klopt, lekker ontbijtje met spiegeleieren en spek, een fruitgebakje en koffie. Dit keer geen pannenkoeken gevuld met gehakt zoals twee ochtenden in Perm! Nog een beetje door de stad gewandeld en beetje de toerist uitgehangen met de camera in de hand. Toen weer terug naar de overnachting en beetje spullen gepakt, alvast gedoucht etc... Niet zo'n heel spannende dag!

Komende week waarschijnlijk geen internet meer, eerst 2,5 dagen in de trein, dan naar Listvianka, wat ongeveer de helft van het inwoneraantal van Tuitjenhorn heeft, dus een Wifi'tje hier en daar zal tegenvallen. In Irkutsk is misschien wel internet, maar ik zit bij Russische mensen thuis en meestal zijn het wat armere mensen die homestays aanbieden om zo wat extra's te verdienen. Dan vervolgens weer een dag in de trein, zondagochtend in Ulaanbaatar, maar slechts het station, dan gelijk door naar Terelj, voor her Gerkamp! Dinsdag 17 september weer terug in Ulaanbaatar, kijken of daar dan internet is en wat voor kwaliteit die heeft! Dus mocht het de komende week stil blijven op deze blog, dan weet je waar het door komt!

Zometeen even avondeten, waarschijnlijk even iets simpels en dan over 3 uurtjes richting het station.

Ik groet u allen,

Tristan